Pilates

Dé training van je lichaamscontrole: in kleine groepen of 1 op 1.

Wij helpen u graag de juiste therapie voor uw probleem te vinden.

U kunt zich hiervoor aanmelden via deze link: info@debalans.nu of bellen: 0594-515 515. Ook kunt u dan aangeven welke dagdelen u het beste uitkomen voor de training. Hier zal zoveel mogelijk rekening mee worden gehouden.

Wat is Pilates?

Pilates is een trainingsvorm die lange tijd door dansers en atleten gebruikt werd om te revalideren van blessures of om debalans tussen kracht en souplesse te verbeteren. Tegenwoordig kan het door iedereen worden beoefend die lekker in zijn vel wil zitten.

Het is een goede basis om daarmee verder te gaan in bijv. een sportschool of ieder andere sport. Pilates is meer dan 90 jaar geleden ontwikkeld door Joseph H. Pilates en is een uniek systeem van rek- en strekoefeningen. Hierdoor worden lange, sterke, soepele spieren ontwikkeld, een betere houding, souplesse en balans. Het verenigt lichaam en geest.

Je kunt Pilates op de mat doen op de grond, maar er is ook speciale Pilates-apparatuur, en je kunt het ook doen met een dynaband of een grote oefenbal. De matoefeningen leert ons dat het lichaam het beste en enige instrument is dat nodig is voor het bereiken van een goede lichamelijke conditie.

Met Pilates-oefeningen breng je het lichaam in balans, verbeter je de bloedsomloop, is stressverlagend en verhoogt het uithoudingsvermogen. Daarnaast voel je je goed en zul je er beter gaan uitzien. Door geconcentreerde en creatieve inspanning zul je het grootste voordeel halen uit dit unieke oefenprogramma. Met bewegingen leer je je lichaam opnieuw te beheersen en met bewuste gedachten stel je je geest open

Het doel

  • een verhoogd lichaamsbewustzijn
  • een verbeterde lichaamshouding
  • een verbeterde bewegingstechniek
  • stabiliteit vanuit de romp
  • sterke en soepele spieren
  • sterke en soepele wervelkolom
  • soepele gewrichten
  • verbeterde circulatie, verhoogde stofwisseling en spijsvertering
  • ontspanning door licht geconcentreerde inspanning.

Uitgangspunten

  • Concentratie
  • Centrum van je kracht
  • Controle over je bewegen
  • Ademhaling
  • Uitgangshouding
  • Vloeiende bewegingen

meer weten?

Bij debalans staan wij achter de filosofie van Pilates. Australisch onderzoek heeft uitgewezen dat de mens met pijn debalans in zijn lichaam en in zijn leven verliest. Wij zijn er in getraind om op fysiotherapeutisch niveau de stabiliteit van de romp weer aan te leren, waarna men verder kan gaan met de Pilates-mat-trainingen of met welke andere sport of vorm van bewegen dan ook. Daarom zullen deze basisprincipes bij elke behandeling aan bod komen. Of u nu komt voor uw enkel of voor uw schouder of rug, het vinden van debalans in uw lichaam, de basisstabilisatie, is voor iedereen belangrijk. Een ding is belangrijk bij Pilates: de oefeningen mogen geen pijn doen.

Juist de Pilates-mat-oefeningen zullen zorgen voor een snelle integratie van deze technieken in het dagelijks functioneren. Het zal snel een tweede natuur worden om op deze manier bewegingen uit te voeren en gebruik te maken van de basisstabilisatie.

Meer weten over Claire

Claire heeft een achtergrond als revalidatie-/bewegingstherapeut. Zij heeft ervaring opgedaan in Australië in een fysiotherapiepraktijk, waar ze de voordelen van Pilates als oefentherapie heeft ervaren. Claire heeft een holistische benadering ten aanzien van welzijn, waarbij de onafscheidelijke relatie tussen lichaam en geest de basis is.

Zij is overtuigd dat de juiste balans tussen beweging en ontspanning een positieve bijdrage heeft op een betere kwaliteit van leven. Verder is zij gepassioneerd over Pilates. Ze geniet dan vooral van de uitdaging tussen geest en lichaam, waarbij je leert om je bewust te worden van je bewegingen en je houding. Daarnaast is Claire nog speciaal geïnteresseerd in blessurepreventie en de behandeling van chronische pijn. Zij is ook opgeleid als Remedial Massage Therapeut

Uw Pilates leraar Claire Hilbers

“Samen behalen wij de beste resultaten.”

Aanvullende informatie

Als u na de basiscursus door wilt gaan, komt u in de vrije-Pilates-groepen. Deze zijn ingedeeld naar niveaus:

  • beginners: dit niveau duurt ongeveer 1 jaar. De basisoefeningen worden hierin uitgediept.
  • fast beginners
  • intermediate: duidelijk stuk intensiever en perfectionistischer
  • advanced: voor de echte gevordenen.
  • Zowel de Pilates-teacher als de fysiotherapeut beslissen mee op welk niveau u kan trainen.

Geen klassieke pilates, maar wel met gebruik van je krachtcentrum kun je leuke, zware en uitdagende oefeningen doen op een grote gymbal. Het trainen van het krachtcentrum is uitermate geschikt om tijdens de zwangerschap te doen om de stabiliteit van het bekken en de lage rug te trainen.

Tarieven Pilates

Prijslijst onder voorbehoud. Prijzen inclusief 21% btw.

Zie ook de algemene voorwaarden.

Pilates

Prijslijst onder voorbehoud. Prijzen inclusief 21% btw.
Zie ook de algemene voorwaarden.

Voorjaarscursus/
Najaarscursus

€ 198

eenmalig voor 18 keer

Basiscursus

€ 122,50

eenmalig voor 10 keer

Losse lessen

€ 15,50

eenmalig per keer

Pilates Special

€ 99

Een pakket van 3 privé lessen

10 rittenkaart

€ 275

eenmalig voor 10 privé lessen

van 60 min

Wil je een afspraak inplannen?
Wil je een afspraak inplannen?